Polityka prywatności

 Zgodnie z Ogólnym Rozporządzeniem o Ochronie Danych Osobowych (RODO) informuję, iż:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Miłosz Nowacki prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Indywidualna Praktyka Lekarska Lek – Dent Miłosz Nowacki, w tym zakład leczniczy NOWADENT DENTAL CLINIC, ul. Klasztorna nr 2 A lok. U 4, 83-300 Kartuzy, NIP: 8392830892 , REGON: 221147108 (dalej jako NOWADENT lub Administrator).
  2. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu świadczenia świadczeń medycznych, jak również w celach związanych z informowaniem o terminie wizyty w NOWADENT.
  3. Administrator przetwarza Pana/Pani dane osobowe w postaci imienia i nazwiska, daty urodzenia, adresu zamieszkania oraz numeru telefonu w celu realizacji świadczenia medycznego oraz informowania o terminie wizyty i świadczenia medycznego.
  4. Administrator przetwarza Pana/Pani dane osobowe dotyczące stanu zdrowia wyłącznie w celu realizacji świadczenia medycznego.
  5. Przetwarzanie Pana/Pani danych osobowych w celach informowania o terminie wizyty i świadczenia medycznego oraz danych dotyczących stan zdrowia odbywa się wyłącznie na podstawie wyrażonej przez Pana/Panią uprzednio pisemnej zgody.
  6. Pani/Pana dane osobowe nie będą podmiotom współpracującym z Administratorem i świadczącym w ramach tej współpracy usługi stomatologiczne oraz protetyczne oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa i wyraźnej delegacji ustawowej (sądy, prokuratury, urzędy itp.).
  7. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane w celu świadczenia usługi medycznej i informowania o terminie wizyty w NOWADENT będą przechowywane przez Administratora przez okres ustawowo przewidziany do przedawnienia roszczeń z tytułu wykonania ww. usług oraz przez przepisy dotyczące działalności leczniczej.
  8. Posiada Pani/Pan prawo do żądania od Administratora dostępu do danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo do przenoszenia danych.
  9. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego jakim jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa)
  10. Podanie danych jest dobrowolne, aczkolwiek odmowa ich podania jest równoznaczna z brakiem możliwości świadczenia usługi medycznej.
  11. Dane udostępnione przez Panią/Pana nie będą podlegały profilowaniu.
  12. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państw trzecich poza obszar Unii Europejskiej.

 

 

Regulamin monitoringu wizyjnego w Nowadent Dental Clinic

  • Niniejszy Regulamin ma na celu określenie:-
  • zasad i celu stosowania monitoringu wizyjnego w Nowadent Dental Clinic;
  • zasad zarządzania i obsługi systemu monitoringu wizyjnego;
  • zasad bezpieczeństwa związanych z monitoringiem wizyjnym.
  1. Ilekroć w treści Regulaminu użyte zostały poniższe określenia, mają one następujące znaczenie:
  • Regulamin – poniższy Regulamin funkcjonowania monitoringu wizyjnego,
  • Nowadent Dental Clinic – podmiot  leczniczy wykonujący działalność leczniczą w rozumieniu art. 2 i 4 UDL – Miłosz Nowacki REGON 221147108
  • Monitoring wizyjny – system zespolonych środków technicznych umożliwiający rejestrację obrazu w podmiocie leczniczym
  • ADO – Administrator Danych Osobowych w rozumieniu przepisów RODO – IPL Miłosz Nowacki
  • IOD – Inspektor Ochrony Danych w rozumieniu przepisów RODO,
  • RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych),
  • UDL – ustawa z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej,
  • KP – ustawa z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy,
  1. Podstawę prawną dla niniejszego Regulaminu stanowią:
  • art. 23a UDL,
  • art. 222 KP,
  • art. 6 ust. 1 lit. f
  1. Celem stosowania monitoringu wizyjnego w podmiocie leczniczym jest:
  • zapewnienie bezpieczeństwa osobom przebywającym na terenie podmiotu leczniczego, w tym w szczególności: pracownikom, współpracownikom, pacjentom, osobom towarzyszącym i odwiedzającym;
  • zapewnienie ochrony mienia oraz niezbędnego bezpieczeństwa pomieszczeń, w których prowadzona jest działalność lecznicza.
  1. Monitoring wizyjny w podmiocie leczniczym obejmuje wnętrze lokalu.
  2. System monitoringu obejmuje pomieszczenia ogólnodostępne, pomieszczenia rejestracji pacjentów, ciągi komunikacyjne, gabinet zabiegowy. System monitoringu nie obejmuje pomieszczeń higieniczno-sanitarnych, przebieralni, szatni. 
  3. System monitoringu wizyjnego w podmiocie leczniczym obejmuje: 
  • kamery rozmieszczone wewnątrz lokalu, 
  • urządzenia wraz z oprogramowaniem służące do rejestracji i podglądu obrazu z kamer, odtwarzania oraz kopiowania nagrań.
  1. Rejestracji podlega wyłącznie obraz z kamer. Zakazana jest rejestracja dźwięku.
  2. Monitoring funkcjonuje przez całą dobę. Decyzję o jego trwałym lub czasowym wyłączeniu może podjąć wyłącznie ADO lub osoba przez niego upoważniona.
  3. Dane z monitoringu obejmują:
  • oznaczenie daty i godziny zarejestrowanego zdarzenia,
  • wizerunek osób, których określone zachowanie zostało zarejestrowane na nagraniu.
  1. Z wyjątkiem określonym w pkt. 13 Regulaminu, ADO określa czas przechowywania nagrań z monitoringu wizyjnego, uwzględniając możliwości techniczne posiadanego systemu, z zastrzeżeniem, iż czas ten nie może być dłuższy niż 21 dni od dnia nagrania. Z upływem wyżej wymienionego okresu zarejestrowane nagrania podlegają usunięciu lub  automatycznemu nadpisaniu.

 

  1. W przypadku, w którym nagrania obrazu stanowią dowód w postępowaniu prowadzonym na podstawie obowiązujący przepisów prawa lub ADO uzyskał informację, iż mogą one stanowić dowód w postępowaniu, termin maksymalny określony w pkt. 12 ulega przedłużeniu do czasu prawomocnego zakończenia postępowania. Informacja do ADO winna mieć formę Wniosku o zabezpieczenie/udostępnienie nagrania z monitoringu wizyjnego. Wzór wniosku ADO udostępnia jako Załącznik nr 2 do niniejszego Regulaminu.

14. Wniosek o zabezpieczenie/udosępnienie nagrania z monitoringu wizyjnego winien zawierać:

  • dane wnioskodawcy,
  •  określenie daty, miejsca i przybliżonego czasu zdarzenia, którego dotyczy wniosek,
  • opis zdarzenia,
  • uzasadnienie wniosku, ze szczególnym uwzględnieniem celu wykorzystania nagrania, rodzaju postępowania, w którym przedmiotowe nagranie może być dowodem, określeniem przybliżonego czasu w jakim zostanie wszczęte postępowanie.
  1. ADO może żądać od wnioskodawcy dodatkowych informacji, które uzna za niezbędne dla potrzeb rozpatrzenia wniosku, a w przypadku jego pozytywnego zaopiniowania, określenia czasu przechowania nagrania zdarzenia objętego wnioskiem. Udostępnienie zabezpieczonych nagrań może nastąpić wyłącznie na rzecz podmiotów i organów uprawnionych do ich otrzymania i przetwarzania zawartych w nich danych na podstawie obowiązujących przepisów prawa.
  2. W przypadku bezczynności wnioskodawcy lub organów właściwych do poprowadzenia postępowania objętego wnioskiem, w okresie przechowania nagrania, wskazanym przez ADO, nagranie podlega trwałemu zniszczeniu. W sytuacji pozytywnego rozpatrzenia wniosku, ADO informuje wnioskodawcę o obowiązującej w powyższym zakresie procedurze.
  3. Nadzór nad systemem monitoringu wizyjnego w placówce medycznej sprawuje bezpośrednio ADO lub upoważniona przez niego osoba.
  4. ADO lub upoważniona przez niego osoba uprawnione są do wyznaczenia osoby, do której obowiązków należeć będzie obsługa techniczna systemu monitoringu, w tym zapewnienie bezpiecznego funkcjonowania systemu, usuwanie awarii oraz serwis. Powyższe zadania mogą być realizowane przez podmiot zewnętrzny, na podstawie stosownej umowy zawartej z placówką medyczną.
  5. W związku z funkcjonowaniem systemu monitoringu wizyjnego, w placówce medycznej dochodzi do przetwarzania danych osobowych. ADO realizuje obowiązki ADO, którym jest podmiot leczniczy. ADO uprawniony jest do wyznaczenia IOD, który realizuje swoje zadania zgodnie z art. 39 RODO.
  6. ADO realizuje obowiązki ochrony danych osobowych w związku ze stosowanym systemem monitoringu wizyjnego poprzez:
  • opracowane i wdrożone stosowanych procedur ochrony danych osobowych,
  • umieszczenie czytelnych i widocznych informacji o stosowaniu monitoringu wizyjnego, w miejscach nim objętych,
  • udostępnienie klauzuli informacyjnej dotyczącej monitoringu w sposób przyjęty w placówce medycznej,
  • realizacja obowiązku zamieszczenia informacji o stosowaniu monitoringu wizyjnego na stronie internetowej placówki medycznej zgodnie z art. 24 ust. 2 UDL,
  • wprowadzenie zapisów dotyczących stosowania monitoringu wizyjnego w regulaminie organizacyjnym placówki medycznej.
  1. W zakresie nieuregulowanym niniejszym Regulaminem decyzje podejmuje ADO.
  2. Wszelkie zmiany do Regulaminu wprowadzane są przez ADO lub upoważnioną przez niego osobę.