Polityka prywatności
Zgodnie z Ogólnym Rozporządzeniem o Ochronie Danych Osobowych (RODO) informuję, iż:
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Miłosz Nowacki prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Indywidualna Praktyka Lekarska Lek – Dent Miłosz Nowacki, w tym zakład leczniczy NOWADENT DENTAL CLINIC, ul. Klasztorna nr 2 A lok. U 4, 83-300 Kartuzy, NIP: 8392830892 , REGON: 221147108 (dalej jako NOWADENT lub Administrator).
- Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu świadczenia świadczeń medycznych, jak również w celach związanych z informowaniem o terminie wizyty w NOWADENT.
- Administrator przetwarza Pana/Pani dane osobowe w postaci imienia i nazwiska, daty urodzenia, adresu zamieszkania oraz numeru telefonu w celu realizacji świadczenia medycznego oraz informowania o terminie wizyty i świadczenia medycznego.
- Administrator przetwarza Pana/Pani dane osobowe dotyczące stanu zdrowia wyłącznie w celu realizacji świadczenia medycznego.
- Przetwarzanie Pana/Pani danych osobowych w celach informowania o terminie wizyty i świadczenia medycznego oraz danych dotyczących stan zdrowia odbywa się wyłącznie na podstawie wyrażonej przez Pana/Panią uprzednio pisemnej zgody.
- Pani/Pana dane osobowe nie będą podmiotom współpracującym z Administratorem i świadczącym w ramach tej współpracy usługi stomatologiczne oraz protetyczne oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa i wyraźnej delegacji ustawowej (sądy, prokuratury, urzędy itp.).
- Pani/Pana dane osobowe przetwarzane w celu świadczenia usługi medycznej i informowania o terminie wizyty w NOWADENT będą przechowywane przez Administratora przez okres ustawowo przewidziany do przedawnienia roszczeń z tytułu wykonania ww. usług oraz przez przepisy dotyczące działalności leczniczej.
- Posiada Pani/Pan prawo do żądania od Administratora dostępu do danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo do przenoszenia danych.
- Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego jakim jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa)
- Podanie danych jest dobrowolne, aczkolwiek odmowa ich podania jest równoznaczna z brakiem możliwości świadczenia usługi medycznej.
- Dane udostępnione przez Panią/Pana nie będą podlegały profilowaniu.
- Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państw trzecich poza obszar Unii Europejskiej.
Regulamin monitoringu wizyjnego w Nowadent Dental Clinic
- Niniejszy Regulamin ma na celu określenie:-
- zasad i celu stosowania monitoringu wizyjnego w Nowadent Dental Clinic;
- zasad zarządzania i obsługi systemu monitoringu wizyjnego;
- zasad bezpieczeństwa związanych z monitoringiem wizyjnym.
- Ilekroć w treści Regulaminu użyte zostały poniższe określenia, mają one następujące znaczenie:
- Regulamin – poniższy Regulamin funkcjonowania monitoringu wizyjnego,
- Nowadent Dental Clinic – podmiot leczniczy wykonujący działalność leczniczą w rozumieniu art. 2 i 4 UDL – Miłosz Nowacki REGON 221147108
- Monitoring wizyjny – system zespolonych środków technicznych umożliwiający rejestrację obrazu w podmiocie leczniczym
- ADO – Administrator Danych Osobowych w rozumieniu przepisów RODO – IPL Miłosz Nowacki
- IOD – Inspektor Ochrony Danych w rozumieniu przepisów RODO,
- RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych),
- UDL – ustawa z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej,
- KP – ustawa z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy,
- Podstawę prawną dla niniejszego Regulaminu stanowią:
- art. 23a UDL,
- art. 222 KP,
- art. 6 ust. 1 lit. f
- Celem stosowania monitoringu wizyjnego w podmiocie leczniczym jest:
- zapewnienie bezpieczeństwa osobom przebywającym na terenie podmiotu leczniczego, w tym w szczególności: pracownikom, współpracownikom, pacjentom, osobom towarzyszącym i odwiedzającym;
- zapewnienie ochrony mienia oraz niezbędnego bezpieczeństwa pomieszczeń, w których prowadzona jest działalność lecznicza.
- Monitoring wizyjny w podmiocie leczniczym obejmuje wnętrze lokalu.
- System monitoringu obejmuje pomieszczenia ogólnodostępne, pomieszczenia rejestracji pacjentów, ciągi komunikacyjne, gabinet zabiegowy. System monitoringu nie obejmuje pomieszczeń higieniczno-sanitarnych, przebieralni, szatni.
- System monitoringu wizyjnego w podmiocie leczniczym obejmuje:
- kamery rozmieszczone wewnątrz lokalu,
- urządzenia wraz z oprogramowaniem służące do rejestracji i podglądu obrazu z kamer, odtwarzania oraz kopiowania nagrań.
- Rejestracji podlega wyłącznie obraz z kamer. Zakazana jest rejestracja dźwięku.
- Monitoring funkcjonuje przez całą dobę. Decyzję o jego trwałym lub czasowym wyłączeniu może podjąć wyłącznie ADO lub osoba przez niego upoważniona.
- Dane z monitoringu obejmują:
- oznaczenie daty i godziny zarejestrowanego zdarzenia,
- wizerunek osób, których określone zachowanie zostało zarejestrowane na nagraniu.
- Z wyjątkiem określonym w pkt. 13 Regulaminu, ADO określa czas przechowywania nagrań z monitoringu wizyjnego, uwzględniając możliwości techniczne posiadanego systemu, z zastrzeżeniem, iż czas ten nie może być dłuższy niż 21 dni od dnia nagrania. Z upływem wyżej wymienionego okresu zarejestrowane nagrania podlegają usunięciu lub automatycznemu nadpisaniu.
- W przypadku, w którym nagrania obrazu stanowią dowód w postępowaniu prowadzonym na podstawie obowiązujący przepisów prawa lub ADO uzyskał informację, iż mogą one stanowić dowód w postępowaniu, termin maksymalny określony w pkt. 12 ulega przedłużeniu do czasu prawomocnego zakończenia postępowania. Informacja do ADO winna mieć formę Wniosku o zabezpieczenie/udostępnienie nagrania z monitoringu wizyjnego. Wzór wniosku ADO udostępnia jako Załącznik nr 2 do niniejszego Regulaminu.
14. Wniosek o zabezpieczenie/udosępnienie nagrania z monitoringu wizyjnego winien zawierać:
- dane wnioskodawcy,
- określenie daty, miejsca i przybliżonego czasu zdarzenia, którego dotyczy wniosek,
- opis zdarzenia,
- uzasadnienie wniosku, ze szczególnym uwzględnieniem celu wykorzystania nagrania, rodzaju postępowania, w którym przedmiotowe nagranie może być dowodem, określeniem przybliżonego czasu w jakim zostanie wszczęte postępowanie.
- ADO może żądać od wnioskodawcy dodatkowych informacji, które uzna za niezbędne dla potrzeb rozpatrzenia wniosku, a w przypadku jego pozytywnego zaopiniowania, określenia czasu przechowania nagrania zdarzenia objętego wnioskiem. Udostępnienie zabezpieczonych nagrań może nastąpić wyłącznie na rzecz podmiotów i organów uprawnionych do ich otrzymania i przetwarzania zawartych w nich danych na podstawie obowiązujących przepisów prawa.
- W przypadku bezczynności wnioskodawcy lub organów właściwych do poprowadzenia postępowania objętego wnioskiem, w okresie przechowania nagrania, wskazanym przez ADO, nagranie podlega trwałemu zniszczeniu. W sytuacji pozytywnego rozpatrzenia wniosku, ADO informuje wnioskodawcę o obowiązującej w powyższym zakresie procedurze.
- Nadzór nad systemem monitoringu wizyjnego w placówce medycznej sprawuje bezpośrednio ADO lub upoważniona przez niego osoba.
- ADO lub upoważniona przez niego osoba uprawnione są do wyznaczenia osoby, do której obowiązków należeć będzie obsługa techniczna systemu monitoringu, w tym zapewnienie bezpiecznego funkcjonowania systemu, usuwanie awarii oraz serwis. Powyższe zadania mogą być realizowane przez podmiot zewnętrzny, na podstawie stosownej umowy zawartej z placówką medyczną.
- W związku z funkcjonowaniem systemu monitoringu wizyjnego, w placówce medycznej dochodzi do przetwarzania danych osobowych. ADO realizuje obowiązki ADO, którym jest podmiot leczniczy. ADO uprawniony jest do wyznaczenia IOD, który realizuje swoje zadania zgodnie z art. 39 RODO.
- ADO realizuje obowiązki ochrony danych osobowych w związku ze stosowanym systemem monitoringu wizyjnego poprzez:
- opracowane i wdrożone stosowanych procedur ochrony danych osobowych,
- umieszczenie czytelnych i widocznych informacji o stosowaniu monitoringu wizyjnego, w miejscach nim objętych,
- udostępnienie klauzuli informacyjnej dotyczącej monitoringu w sposób przyjęty w placówce medycznej,
- realizacja obowiązku zamieszczenia informacji o stosowaniu monitoringu wizyjnego na stronie internetowej placówki medycznej zgodnie z art. 24 ust. 2 UDL,
- wprowadzenie zapisów dotyczących stosowania monitoringu wizyjnego w regulaminie organizacyjnym placówki medycznej.
- W zakresie nieuregulowanym niniejszym Regulaminem decyzje podejmuje ADO.
- Wszelkie zmiany do Regulaminu wprowadzane są przez ADO lub upoważnioną przez niego osobę.